21 března, 2024
Čtení na 5 minut
Tvořit kvalitní obsah na web stojí hodně času, námahy a často taky peněz. Přesto jsem přesvědčená o tom, že se tahle investice vyplatí. Abyste si to začali myslet i vy, sepsala jsem pro vás hlavní výhody, které tvorba kvalitního obsahu přináší.
Jak si představit kvalitní obsah?
Každý chce tvořit kvalitní obsah. Málokdo ale ví, jak takový obsah vypadá. Tak si to pojďme jednou provždy ujasnit.
Kvalitní obsah by měl splňovat tři základní kritéria:
- V první řadě musí být hodnotný a čtenářům předávat informace, které ho obohatí.
- Za všech okolností je aktuální. Informacemi, které už dávno neplatí, si čtenáře nezískáte.
- Je unikátní, druhý takový text prostě nenajdete. Na Ctrl+C proto rovnou zapomeňte. Čerpejte z různých zdrojů a nezapomeňte do textu zahrnout i vlastní pohled na věc.
Neomezujte se jen na svůj web
Text na webu to není jenom stránka O nás nebo popis produktu či služby. Správný copywriter si pohraje se slovy, kdekoliv je to jenom trochu možné. Nezapomíná dokonce ani na CTA (call to action) tlačítka, patičku webu nebo na chybovou stránku 404.
Texty, které vám přináší návštěvnost, ani nemusí nutně viset na vašem webu – vzpomeňte si na newsletter, PR články nebo příspěvky na sociálních sítích. Abychom to shrnuli – s jakými texty vám může copywriter pomoct?
- Otextování webu
- Popisky produktů či služeb
- Blogové články
- Newsletter
- PR články
- Reklamní texty
- Landing page
- Příspěvky na sociální sítě
Jak tvořit kvalitní obsah?
Pokud jde o tvorbu hodnotného obsahu, osobně nedám dopustit na blogové články. Zatímco osobní blogy zná každý, firemních blogů se stále mnoho podnikatelů bojí nebo jim nepřikládají důležitost. Přitom právě blog je často vstupní branou na váš web, přivádí vám nové čtenáře a potenciální zákazníky. Proč byste tedy měli investovat (ať už čas, nebo část rozpočtu) do tvorby blogové obsahu?
A proč se to vyplatí?
Zvýšení návštěvnosti a získávání nových potenciálních zákazníků
Pokud zjistíte, co vaše cílová skupina potřebuje a co řeší za problémy, dokážete jí nabídnou obsah, který ji zaujme a přivede na váš web. Z člověka, který do vyhledávače zadá dotaz “Jak vybrat pračku”, se tak díky vašim radám může stát platící zákazník.
Lepší umístění v SERPu
Pokud bude váš obsah přínosný a čtenáři ho budou dále sdílet, vyhledávače to zaznamenají a vy si tak vysloužíte lepší pozici ve výsledcích vyhledávání.
Jak ale vědět, co vaši cílovou skupinu zajímá? Na něco jistě přijdete sami – své zákazníky znáte nejlépe. Na druhou stranu vám může unikat celá řada témat, která by přilákala nové publikum. Pomoci vám v tom může analýza klíčových slov. Díky ní zjistíte, co vaše cílová skupina nejčastěji zadává do vyhledávacího pole – tedy co ji skutečně zajímá, na co se ptá nebo co řeší za problém.
Základní analýza klíčových slov pro vás bude užitečným odrazovým můstkem, který vám poskytne řadu dobrých nápadů na témata vašich článků. Jak na základní analýzu klíčových slov se dozvíte v tomto článku.
Budování autority a důvěryhodnosti
Prázdnými slovy o tom, že jste dynamická firma s mnohaletými zkušenostmi se dnes už od konkurence neodlišíte. Raději svým zákazníkům dokažte, že se ve svém oboru skutečně vyznáte a že nikoho lepšího nenajdou. Jak na to?
Pravidelně publikujte články, ve kterých prokážete své znalosti v oboru. Prodáváte pračky? Poraďte svým čtenářům, jak postupovat při výběru nové pračky nebo jak se o ni správně starat.
Nezapomeňte – blogové články neslouží primárně k propagaci vás a toho, co nabízíte. Nikdo vám neuvěří, že jste zcela objektivní. Zaměřte se na své klienty – co řeší a s čím potřebují pomoc? Získejte si jejich důvěru, aby ve chvíli, kdy se jim rozbije pračka, zamířili za vámi.
Budování osobního vztahu
Pokud si k vám (vaší značce, službě nebo produktu) čtenáři vytvoří osobnější vztah a spojí si s vámi pozitivní emoce, bude pro ně mnohem těžší vyměnit vás za konkurenci. Oživte čas od času svůj blog článkem laděným do osobnějšího tónu. Nechte své čtenáře nahlédnout do zákulisí vašeho podnikání – nabídněte jim rozhovor s vaším dodavatelem, reportáž z vánočního večírku vaší firmy nebo jim s předstihem sdělte, jaké novinky pro ně chystáte. Uvidíte, že to ocení.
Obsah pro sociální sítě
V neposlední řadě vám každý jeden blogový článek poslouží hned několikrát – kromě obsahu pro váš blog se totiž jedná o vhodný obsah pro sociální sítě nebo newsletter. Dejte proto o nových článcích vědět svým fanouškům na Instagramu a na Facebooku nebo odběratelům vašeho newsletteru a dostaňte ho tak k širšímu publiku.
Kdy je načase povolat copywritera?
Tvorbu kvalitního obsahu byste měli svěřit do rukou copywritera, pokud:
- Psaní nikdy nebyla vaše silná stránka.
- Nemáte dostatek času na vymýšlení publikačních plánů a tvorbu textů.
- Nevíte, o čem byste měli psát a analýza klíčových slov vám nic neříká.
- Nevíte, pro koho píšete a pojmy jako „cílová skupina“ nebo „tone of voice“ jdou mimo vás.
Našli jste se alespoň v jednom z výše uvedených popisů? Pokud obsah pro svůj web nechcete budovat metodou pokus-omyl, ozvěte se mi a společně něco vymyslíme.
Pořád váháte?
Proklepněte si mě na LinkedIn. Napište mi. Nebo mi zavolejte. Pokud zrovna píšu a mám ztlumené zvonění, dejte mi chvilku a já se vám ozvu zpět.
nikola.koubinova@gmail.com
722 685 663
Nejnovější komentáře