Zapojit blogování do své obsahové strategie? To je otázka, na kterou neexistuje jednoznačná odpověď. Jsou totiž situace, kdy se vést blog prostě nehodí. Například nabízet pohřebnické služby formou blogových článků chce notnou dávku odvahy. Ty vhodné situace ale převažují a vyšperkovaný firemní blog dokáže dlouhodobě zlepšovat organickou návštěvnost webu a nové čtenáře přetavovat ve věrné zákazníky. Pojďme se podívat na to, co od takového blogování můžeme očekávat.

1. SEO aneb Podmaňte si vyhledávače

Se zkratkou SEO jste se ještě nesetkali? Přitom právě ona rozhoduje o tom, jak vysoká bude organická návštěvnost vašich stránek. Tedy ta neplacená, zprostředkovaná vyhledávači. 

Zkratka SEO označuje optimalizaci pro vyhledávače a zahrnuje veškeré aktivity, které se zaměřují na získávání relevantní návštěvnosti webových stránek skrze výsledky vyhledávání.

Představte si, že do Google prohlížeče zadáte dotaz (například “co je SEO”). Na prvních místech ve vyhledávání se vám kromě placených reklam objeví takové webové stránky, které jsou relevantní vzhledem k hledanému výrazu. V našem případě by to byly stránky, které pojednávají o tom, co je SEO a ne třeba o elektrokoloběžkách. 

Jednou z aktivit, která se podílí na optimalizaci pro vyhledávače, je právě blogování. Jak tedy využít jeho potenciál naplno?  

Pište pro svou cílovou skupinu

Klíčová slova rozhodují o tom, na jaké vyhledávací dotazy se bude vaše stránka zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. To vám umožňuje svým obsahem zacílit na určitou skupinu lidí, která bude mít přirozeně větší zájem o váš produkt či služby.

Běžný text na webových stránkách nenabízí prostor pro použití širší škály klíčových slov. Naopak každý článek na blogu je příležitostí, jak na web nenásilně propašovat i specifičtější klíčové fráze.

Zajímá vás, jak zjistit, která klíčová slova použít? Přečtěte si, jak na základní analýzu klíčových slov, kterou zvládnete levou zadní.

Nezapomínejte na interní odkazy

Provázání jednotlivých stránek webu interními odkazy ulehčuje práci vyhledávačům. Ty se na webu snáze zorientují a lépe jeho stránky zaindexují.

Jestliže si na svém blogu jasně vymezíte svou niku (specifickou pozici v daném oboru), s každou další zapojenou stránkou budete pro vyhledávače relevantnější.

A v neposlední řadě si díky interním odkazům nenecháte čtenáře jen tak utéct. Místo toho ho po dočtení článku nasměrujte na další příbuzné příspěvky. A nemyslete si, vyhledávače samozřejmě hodnotí i dobu strávenou na webu.

Získávejte zpětné odkazy

Kvalitní a hodnotné články mají vyšší šanci, že na ně bude jiný web odkazovat. Pokud se zpětný odkaz objeví na tematicky podobně zaměřeném webu, dokáže přivést nové návštěvníky. Kvalitní zpětné odkazy navíc v očích vyhledávačů zvyšují důvěryhodnost a relevanci vašich vlastních stránek.

Pravidelnost se vyplácí

Vyhledávače používají tzv. crawlers, tedy roboty, kteří neustále prohledávají internet a indexují jednotlivé stránky. Co kromě klíčových slov a odkazů milují? Pravidelně aktualizovaný obsah. Stránky, které se na první pohled jeví jako aktivní, vyhledávače hodnotí mnohem pozitivněji a ve výsledcích vyhledávání je posunují na vyšší příčky.

2. Osobní značka aneb Získejte si důvěru návštěvníků

Vaše osobní značka je to, co vás odlišuje od ostatních v oboru. Je pravděpodobné, že vaše služby či produkty nabízí kromě vás i někdo další. Rozhodnutí, od koho zákazník nakonec nakoupí, není primárně založené na faktech, ale na emocích. Může se vám to nelíbit, hlavně pokud prodáváte například krby, což je poměrně neemoční záležitost. Anebo toho využijete ve svůj prospěch a místo krbů začnete prodávat pocit. Co třeba “pocit rodinné pohody u plápolajícího krbu”

Nalaďte se na své čtenáře

Tone of voice, neboli tón komunikace, je přesně to, co vás dokáže odlišit od ostatních a lidé si to dokáží spojit s vaší značkou.

Možná už ho máte nastavený na svých sociálních sítích a webu, v tom případě se ho držte i na blogu. V opačném případě ho klidně začněte rozvíjet nejprve v článcích a postupně ho přeneste i na ostatní platformy. Vámi zvolená tonalita by se každopádně měla prolínat celou vaším obsahovou strategií.

Mrkněte třeba na to, jak se svými zákazníky komunikuje Air Bank. Svého osobitého tónu se drží na všech komunikačních platformách a jsou díky tomu snadno rozpoznatelní. Dokonce i odstávka bankovního systému se v jejich podání mění na zábavu. Přesvědčte se sami:

jak zvýšit návštěvnost webu blogováním

Nabídněte návštěvníkům něco navíc

Články představují skvělý způsob, jak svým návštěvníkům poskytnout něco navíc. Něco, co jinde neseženou.

Informujte je v článcích blíže o produktu, který nabízíte. Poskytněte jim osobní rady a tipy. Nebo je nechte nakouknout do zákulisí vaší firmy.

O zbytek už se postará stará dobrá lidská povaha. Lidé totiž těžce snáší pocit, že někomu něco dluží. Takže až příště budou shánět produkt či službu, kterou nabízíte, budou brát jako svou povinnost pořídit ji právě u vás.

Znovu se můžete inspirovat na blogu Air Bank. Jejich články nepojednávají jen o nudných bankovních tématech. Místo toho nabízí čtenářům řešení toho, s čím se nejčastěji potýkají. A nenápadně si z nich vychovávají věrné klienty.

jak zvýšit návštěvnost webu blogováním
Úvod článku „Jak ušetřit při nákupu školních potřeb peníze i čas“ na blogu Air Bank.

Staňte se experty ve svém oboru

Nabízíte lidem pomoc s účetnictvím? Pak byste měli vědět, že na dotaz “účetní poradenství” vám Google nabídne téměř 7 milionů výsledků. Pokud mají lidé vložit důvěru právě do vašich schopností, musíte jim k tomu dát dobrý důvod. 

Publikování tematických článků na blogu vzbuzuje v lidech pocit, že danému oboru opravdu rozumíte a mohou vám věřit.

3. Podpořte prodej aneb Udělejte ze čtenářů zákazníky

Možná už věříte tomu, že vám blogování pomůže přivést na web nové návštěvníky. Ale stanou se z nich skutečně platící zákazníci?

Málokterý produkt nebo služba si své zákazníky najde svépomocí. To, co je dokáže popostrčit až do zákazníkova košíku, bývá text. A lépe než klasický prodejní text v tomto případě slouží text inspirující.

Nepropagujte v něm produkt. Popisujte, jak vyřeší zákazníkův problém.

Podobnou cestou se ubírá například blog slevového portálu Slevomat.

jak zvýšit návštěvnost webu blogováním
Článek na blogu slevového portálu Slevomat

Řekněte čtenářům, co po nich chcete

Chcete, aby se vaši čtenáři zaregistrovali k odebírání newsletterů, sdíleli váš článek na sociálních sítích nebo si prohlédli nabídku vašich produktů a služeb? Řekněte jim to. Na konec každého článku přidejte jednoduchou výzvu k akci (CTA neboli call to action), která čtenáře promění v zákazníka. 

Budujte kontakty

Výměnný obchod stále funguje. Nabídněte čtenářům pravidelný přísun nových článků, nebo zcela unikátní obsah přímo do jejich mailové schránky. Oni si přečtou nové články jen pár vteřin po jejich publikaci a vy si vytvoříte úctyhodnou sbírku kontaktů. Co s nimi dál podniknete, už nechám na vaší představivosti.

Směřujte followery na váš blog

Už nevíte, co na ty sítě dávat? Tak dneska na Instagramu zmiňte, že jste právě publikovali nový článek. Nebo jeho určitou pasáž použijte jako samostatný příspěvek. 

A jestliže máte na sociálních sítích vybudovanou silnou základnu sledujících, nečekejte na to, až si čtenáři najdou váš blog sami a aktivně je na něj odkazujte. 

Inspirujte se třeba příspěvkem na facebookové stráce knihkupectví Knihy Dobrovský.

jak zvýšit návštěvnost webu blogováním
Odkaz na článek na facebookové stránce Knihy Dobrovský

Samotné blogování váš business s největší pravděpodobností nespasí. Jako součást komplexní marketingové strategie ale dokáže zamíchat kartami, pokud jde o návštěvnost webu. Tvorba a pravidelné publikování článků vyžaduje čas a snahu pochopit, pro koho píšeme a co chce naše cílová skupina (a samozřejmě vyhledávače) slyšet. Výsledek ale stojí za to.

A jestliže jste se nenarodili s propiskou v ruce, napište mi a já si váš blog vezmu na starost.

Nikola Fleischmannová (Copypsavec)